Haaien, dolfijnen, barracuda's en schildpadden - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Haaien, dolfijnen, barracuda's en schildpadden - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Haaien, dolfijnen, barracuda's en schildpadden

Door: sannelubberman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 December 2011 | Australië, Airlie Beach

Op dit moment zit ik echt in een paradijsje. Ik kom net van een 3 daagse zeiltrip door de Whitsundays en het was helemaal geweldig! Alleen alles wiebelt nu een beetje en ik ben op dit moment nog een beetje onstabiel, mocht ik dus fouten typen in dit verslag, vergeef me dat alsjeblieft..

Donderdag moest ik om 1 uur in de haven zijn om in te checken. Hele leuke mensen. Waren met een groep van 14 personen op een boot van 14 meter. Natuurlijk waren er ook weer duitsers dus ik heb meteen goede vrienden gemaakt ;).

Eerst gingen we snorkelen. Ik was in de 2e groep die naar het rif werd gebracht in de speedboot en ik heb echt zo'n geluk gehad want ik werd gewoon afgezet naast een schildpad. Echt zo super gaaf!! Hij zwom gewoon naast me. Echt super mooi om te zien. Wel jammer dat hij, toen hij door had dat ik naast hem zwom, er heel snel vandoor ging.. Maar ik heb lekker wel als enige van de groep naast een schildpad gezwommen.
We zijn die dag nog 3 keer wezen snorkelen. Het is hier verplicht om een stingersuit aan te hebben tijdens het snorkelen omdat hier heel veel dodelijke kwallen zwemmen. Jullie kunnen dus wel nagaan hoe charmant ik er uit zag.. Heb er helaas geen foto's van gemaakt, dus laat het aan jullie eigen verbeelding over ;).

Op de boot hadden we ook de hele tijd een hengel uithangen. Op een gegeven moment hadden we beet, en Josh (een van de crewleden) deed er echt gigantsich lang over om die vis binnen te halen. Dus iedereen was natuurlijk heel erg benieuwd was er aan die lijn zat. Na een half uur kwam die vis eindelijk aan de oppervlakte en het was gewoon een dikke barracuda van 1,5 meter. Super cool!
Daarna gingen we naar een plek waar het water wat rustiger was om daar te overnachten. Eerst gezellig gegeten en geborreld (beeld je even in dat je op een zeilbootje zit tussen de ''mooiste'' eilandjes ter wereld in een helderblauwe zee EN een super mooie zonsondergang).
Daarna kwam de uitdaging.. Slapen! Ik heb serieus geen oog dicht gedaan. De boot ging echt gigantisch heen en weer en het bed was nou ook niet echt helemaal geweldig.
Maar dat mocht de pret niet drukken. Dus de volgende dag stond ik met een big smile op om de zonsopgang te bekijken. Zo mooi om wakker te worden op een zeilbootje in een helderblauwe zee tussen 2 eilandjes met super witte stranden.
Na het ontbijt zijn we weer wezen snorkelen. De 2e keer ben ik niet mee gaan snorkelen, had het wel een beetje gezien. Klinkt een beetje raar, maar zelfs hier heb je sommige dingen op een gegeven moment wel gezien ;).
Later die dag zijn de naar Whithaven Beach geweest (ga even googelen allemaal!!). En dat was echt een WAUW moment! Serieus het witste zand wat ik ooit heb gezien!! Echt een plaatje! En het schijnt dat het zand vroeger nog witter was.
Maar.. wat gebeurt er als Sanne op het strand komt? FOTOTOESTEL KAPOT!! Jemig wat was ik boos! Ik kan nog wel mijn foto's bekijken maar geen nieuwe foto's maken. Dus ik maar mijn lieve Blackberry opgehaald en daar foto's meegemaakt. Gelukkig hele lieve reisgenootjes die mij later ook foto's gaan sturen. Dus ik kan jullie in Nederland gelukkig wel de ogen uitsteken met de foto's :p!!

Toen we weer op de boot kwamen gingen we verder zeilen naar de plek waar we die nacht zouden blijven. Alleen ik werd een beetje zeeziek.. En ik kan jullie vertellen dat dat echt niet leuk is! Jemig wat was ik misselijk! Gelukkig ging het later over toen we in rustig water kwamen. Dus toen weer gezellig aan de goon geweest (Daar nu dus misselijk van ;)).

Vanochtend zijn we terug gevaren naar de haven en onderweg hebben we nog dolfijnen gezien. Ze waren best wel ver weg dus niemand heeft echt een goede foto kunnen maken. Dat was wel jammer.
En.. op de terug weg hadden we weer beet! En nee, het was geen barracuda, zalm of makreel, maar gewoon een rifhaai!! Weliswaar een kleintje maar het was er wel een! Iedereen foto's maken en de haai even aanraken (voelt heel gek).
Daarna terug naar Airlie Beach, en we hadden geluk want het begon net te regenen toen we aankwamen.

Echt, ik heb de 3 leukste dagen van mijn leven gehad! Het is hier zo mooi!! Je moet het gewoon zelf zien want ik kan gewoon niet uitleggen hoe het hier is.
Best apart ook dat je hier die geweldige dagen kunt hebben met mensen die je eigenlijk helemaal niet kent. Dat vind ik ook echt zo leuk aan Australie want je gaat hier gewoon alleen maar met mensen om die je helemaal niet kent, en toch voelt het alsof je elkaar allemaal al heel lang kent.

Helaas kan ik geen foto's uploaden vanaf mijn Blackberry omdat ik volgens mij mijn snoertje daarvan niet bij me heb. Maar ik ga proberen zo snel mogelijk foto's op facebook te zetten want ik wil jullie allemal heel erg jaloers maken.

Donderdag ga ik naar Fraser Island waar ook hele witte stranden zijn, dus waarschijnlijk heb ik net als jullie in Nederland ook een witte kerst ;).

En ik wil jullie nog even laten weten dat ik heel erg bruin ben :p!

Heel veel groetjes en een dikke kus vanuit Airlie Beach!!

  • 19 December 2011 - 09:37

    Nancy:

    Wauw Sanne, wat een geweldige verhalen allemaal. Erg leuk om te lezen en zo een beetje op de hoogte te blijven van al je belevenissen. Super dat je het zo geweldig naar je zin hebt!! En zo fijn dat je Duits straks ook super goed is :-) Ben echt waanzinnig jaloers en baal als een stekker dat ik straks op kantoor tegenover zo'n bruin iemand zit... Misschien moet je eerst wat ontkleuren voordat je weer begint :-) Geniet nog lekker daar van al dat moois!!! Liefs Nancy

  • 19 December 2011 - 10:59

    Nick:

    Lubberman!

    Wat een super mooi verhaal! Echt om jaloers op te worden, helemaal nu hier de eerste sneeuw gevallen is! Een witte kerst met super mooi weer is helemaal niet verkeerd!

    Veel plezier de komende dagen! Ik wacht je volgende verhaal af!

    X Nick

  • 20 December 2011 - 07:48

    Tineke:

    Hee meissie,wat een prachtig verhaal weer.Weer veel beleefd en gezien.Ga zo door en geniet ze.Mooie fotos hoor.Dikke kus en knuffel mama

  • 20 December 2011 - 10:09

    Nienke:

    Hey Sanne,

    Heb weer met veel plezier je verhaal gelezen. Super dat je elke x weer een mooiere ervaring meemaakt dan de vorige haha :D Geniet van je witte kerst!!! :D

    Liefs Nienke

  • 21 December 2011 - 19:15

    De Buurtjes Van 9a:

    Hey Sanne,

    Wat weer een geweldig verhaal. Zomaar naast een grote schildpad zwemmen, haaien vangen, enz. enz. Wij vangen hier alleen maar regen de laatste dagen. Een witte Kerst zit er voor ons niet in. We wensen je nog heel veel plezier en natuurlijk hele fijne gezellige Kerstdagen in de zon en laat snel weer iets van je horen.

    Groeten van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Tijd van mijn leven!

27 Januari 2012

Kiwi Experience!!

17 Januari 2012

Nog een keer verlieft!!

10 Januari 2012

Kiwi's!!

05 Januari 2012

3 bier en een halve fles rum
Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 15300

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 15 Februari 2012

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: