Christmas @ Fraser Island!! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Christmas @ Fraser Island!! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Christmas @ Fraser Island!!

Door: sannelubberman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 December 2011 | Australië, Noosa Heads

Voor iedereen tegen wie ik het nog niet heb kunnen zeggen: Merry Christmas!!

Zoals bij bijna elk reisverslag kan ik jullie weer mededelen dat ik weer geweldige dagen heb gehad. En dan vooral de afgelopen 3 dagen. Ik ben op mijn eerste dag op Fraser Island bijna aangevallen door een dingo en heb bijna de 4X4 kapot gereden (was wel leuk hoor ;)). Maar daar kom ik later wel op terug.
Ik zal even bij mijn vertrek uit Airlie Beach beginnen.

Ik werd om 6 uur 's avonds opgehaald met de bus. De hele nacht in de bus gezeten achter iemand die echt heeeeel erg stonk. En natuurlijk kon ik weer niet slapen zoals altijd. Dus dat was een heel fijn ritje zeg maar..
's Ochtends aangekomen in Hervey Bay en toen toch maar even gaan slapen want ik was best wel heel erg moe, omdat ik die avond ervoor in Airlie Beach nog ben wezen stappen met de mensen die ik op de boot had ontmoet.
Wat wel leuk is is dat ik in Hervey Bay heel veel mensen tegen kwam met wie ik eerder in Cairns en Airlie in een dorm heb geslapen of daar heb ontmoet.
De dag daarna naar het strand geweest en 's avond moesten we inchecken voor de trip naar Fraser Island.

De volgende dag moesten we om 7 uur klaar staan. Er werden wat dingen uitgelegt en daarna moest je samen met je groep naar de supermarkt om spullen te kopen.
Toen we dat allemaal hadden gedaan konden we vertrekken naar Fraser Island. Fraser Island is een heel groot eiland waar eigenlijk ook alleen maar heel veel zand is en LAKE MCKENZIE (dat is eigenlijk waarvoor iedereen naar Fraser Island gaat). Maar.. wij hebben Lake Mckenzie helemaal niet gezien!
Maar daar zal ik ook later op terug komen.
Ik had serieus echt een super leuke groep, en ik lig nu nog dubbel als ik terug denk aan de afgelopen 3 dagen. Wij zaten met 7 mensen in de auto. Een spaans stel uit Barcelona, 2 Nederlanders, 2 Zweedse vikingen en een Engelse.
Verder had je in de rest nog wat meer vikingen, Canadezen, Engelsen en nog meer Nederlanders. Heel apart dat er dit keer geen Duisters bij zaten. Normaal kom je hier echt OVERAL die beste Duitsers tegen. Ik was dan ook best teleurgesteld dat ik deze keer geen nieuwe Duitse vrienden heb kunnen maken ;).

Eenmaal op Fraser Island was het GIGANTISCH k*t weer. Echt, het regende keihard. Maar omdat wij natuurlijk allemaal van regen houden (stel Europeanen bij elkaar) zijn wij heerlijk door de regen naar een meer gewandeld. Eerst kwamen we op een grote zandvlakte uit wat niet echt de moeite waard was en daarna door naar het meer wat nou ook niet echt bepaald de moeite waard was. Ik heb niet gezwommen maar was wel zeiknat!! Hele leuke foto's van gemaakt ook. Maar zal deze jullie besparen en alleen aan de mensen laten zien die me niet zullen uitlachen..
De sfeer zat er dus erg goed in. Gelukkig zat ik, zoals ik al zei, in een hele leuke groep. En een heel leuk Nederlands stel. Wart en Ilse. Lang geleden dat ik zo hard heb gelachen. Het niveau lag ook erg hoog want er werden steeds vragen gesteld zoals; ''heb jij wel eens in je eentje een koprol gedaan?'' en ''hoeveel nootjes denk jij dat er in een zak met noten zitten?''.
De volgende dag werd het nog een stapje erger maar ik zal jullie dit besparen..
Goed.. na het ''prachtige'' meer liepen we weer terug naar de auto. Nadat ik bijne mijn lievelings gympie(!) was verloren werd ik daarna bijna aangevallen door een dingo. Ik liep samen met 2 anderen het strand op en we hadden wel gezien dat er dingo's liepen maar niet dat ze achter ons aan liepen. Het schijnt dat dingo's gek op vrouwen zijn en dat ze die dan ook meestal aanvallen. Die dingo stond dus al achter mij, en ik had al wel het gevoel dat hij achter me stond maar ik durfte niet te kijken. Gelukkig kwam onze guide er aan en die heeft mij even gered van een hapje uit mijn been..
Om mijn dag weer een beetje goed te maken (dacht ik..) ben ik maar even gaan rijden in onze grote 4X4. Ging opzich best wel goed, tot dat we langs een stukje kwamen waar we heel dicht bij de zee kwamen (je rijd de hele tijd op het strand). Er kwamen wat golven dicht bij en niemand in onze auto wist meer of je dan gewoon door kon rijden of dat je moest stoppen. Ik dacht dat je wel rustig door kon rijden en iedereen in mijn auto zei ook dat dat wel kon. En toen kwam de golf.. SUPER COOL! Alleen hadden we de ramen nog open en kwamen er wat bescheiden druppeltjes water binnen..
Ik schrok ook best wel want het was echt maar een klein beetje water, maar het spoot alle kanten op en ik zag niks meer.
Gelukkig zag onze guide het deze keer niet, maar die keer daarna wel. En laat op dat moment de auto het ook net even begeven. Ik was even bang dat ik hem kapot dat gemaakt.. maar gelukkig kwam dit omdat er water in de voorkant was gekomen. Normaal kan dit wel bij een diesel, maar wij hadden een benzine en zonder snorkel (ja, die heb je hier niet alleen in het Barrier Reef nodig..).
Toen heb ik maar even gewisseld met iemand anders, en ben ik maar rustig op mijn vertrouwde plekje naast de bestuurder gaan zitten..
Daarna weet ik niet meer wat we gedaan hebben.
Toen we aankwamen bij onze camping heb ik maar gevraagd om een upgrade want ik vond de tent een beetje vies. Niet dat de dorm erg schoon was (en dat je er met 30 anderen sliep) maar het voelde toch beter om in een hutje met zeil aan de muur te slapen waar gaten in zaten ;). Wel handig want ik hoefde helemaal niet te betalen. Misschien zag ik er zonder make-up en en een verregend bosje haar toch nog wel lief uit..
Eerst werd ons ook even verteld dat we niet alleen naar de wc mochten omdat er echt heel veel dingo's waren. Ik wist niet dat die beesten zo gevaarlijk waren maar het schijnt dat ze met meerdere tegelijk mensen aanvallen. Ze zien er net zo lief uit als een gewone hond. Maar er was ook nog iemand die de dag ervoor was aangevallen en die ons even fijn zijn hap uit zijn kuit liet zien. Dus het was wel serieus. Dus wij gingen 's avond met z'n allen gewapend met een stalen stok en een zaklamp op survival naar de wc.
Die avond gezellig gekookt en gedronken maar niet te gek gemaakt want de volgende dag vroeg op en het was de volgende avond kerstavond! En daar moest natuurlijk de nodige alcohol voor opgespaard worden. Dus ik heb die avond netjes mijn goon voor een groot gedeelte in de koelkast laten staan.

De volgende dag dus vroeg op, maar we moesten nog even (2 uur, no worries) wachten tot dat we konden gaan.
Onze 2 Zweedse vikingen zaten al klaar achter in de auto toen we eindelijk konden vertrekken.
Eerst weer naar een heel lelijk meer geweest, maar daar wel even gezwommen.
Toen onze vikingen er genoeg van hadden en weer achter in de auto zaten kon de rest van de groep ook vertrekken.
Daarna zijn we naar de Champagne Pools geweest en dat was echt wel super mooi! Ik zal de foto's morgen op facebook zetten. Ook zijn we nog naar Shipwreck Cove (volgens mij) geweest. Dat is een aangespoeld schip. Zit ook wel weer een verhaal achter maar kan dat allemaal niet onthouden. En het word op een gegeven moment ook een beetje saai om al die verhalen ed te horen, dus meestal let ik ook niet op :p.
Anyway, het was wel leuk om te zien.
Daarna zijn we nog naar een ander plekje geweest waar een hoge cliff was. Was ook leuk, maar we zaten allemaal een beetje te wachten op Lake Mckenzie, wat we de volgende dag zouden zien. Dit was omdat het de laatste dag wel mooi weer zou worden, en we dus niet weg zouden regenen.
Omdat het kerstavond was zijn we op tijd naar de camping gegaan omdat deze avond natuurlijk flink gefeest moest worden.
Dus snel douchen voordat de andere groepen kwamen zodat wij allemaal al klaar waren.
Eerst met z'n allen wat gedronken en toen een BBQ gehad. Daarna natuurlijk meer gedronken en uiteindelijk is een groot deel van de mensen boven op de tafel beland.
Best apart dat je zo'n feest kan hebben op een camping met allemaal vreemden op een gigantisch zand eiland waar eindelijk niks is behalve dingo's die je willen bijten.
Later zijn we nog naar het strand gelopen (zonder stok, want we waren met een hele grote groep, dus die hitsige dingo's konden we wel aan). Er waren echt zooooooveel sterren. Echt super mooi om te zien! Had op de Whitsundays al zoiets gezien, maar nog niet zoveel als deze keer. Dus iedereen stond daar half aangeschoten foto's te maken van de sterren. En iedereen had foto's die niet gelukt waren. Wel heel hard om gelachen.
De rest van de avond ga ik hier niet op zetten, want dat is niet voor iedereen belangrijk ;). Kan jullie wel vertellen dat ik de volgende dag even mijn foto's bekeek en er aardig wat tegen kwam die niet voor alle ogen bedoeld zijn.
Anyway, toen het ineens 4 uur 's nachts was ben ik toch maar eens mijn bed op gaan zoeken. We konden (dachten we) de volgende dag uitslapen, dus we hadden alle tijd.
Maar.. er word om 7 uur in de ochtend door een van de guides van een andere groep keihard geschreeuwd dat iedereen op moest staan en hij zat gigantisch veel lawaai te maken. Dus dan ben je om 7 uur klaarwakker. Heel apart want als ik hier eenmaal wakker ben kan ik ook echt niet meer slapen. Misschien komt dat ook omdat je dan wakker word, even om je heen kijkt, en allemaal mensen ziet slapen inclusief een spinnetje hier en daar.

Na een paar uurtjes niks te hebben gedaan konden we nog niet weg omdat het weer eens vloed was. Wel was het super mooi weer! Dus wij met een grote lach op ons gezicht naar het strand. Dit zou een super leuke dag worden, want we gingen eindelijk naar Lake Mckenzie.
Op het strand wel super hoge golven gezien. Dus daar ook maar even een paar kiekjes van gemaakt..
Heb trouwens een nieuw fototoestel gekocht vorige week en daar staan nu al 500 foto's op. Dat alleen van de afgelopen week.. Dat is natuurlijk exclusief de 1000 foto's die op mijn oude toestel staan + alle foto's die ik nog ga maken. Dus jullie mogen allemaal wel een dag vrij plannen wanneer ik jullie dwing om al mijn foto's te bekijken ;).
Toen we eindelijk konden gaan en onze Zweedze vikingen ons al op zaten te wachten in de auto gingen we richting Lake Mckenzie.
Nadat we een poosje hadden gereden kwamen we op een stukje strand dat afgesloten was omdat het water weer heel hoog stond ofzo. Dus daar moesten we 2 uur wachten. Onze vikingen gingen slapen dus wij maar even buiten wat kletsen en met de Nederlanders lekker klagen zoals alleen wij dat kunnen natuurlijk.
Toen we door onze guide eindelijk door het water verder zijn gereden naar de andere kant konden we naar Lake Mckenzie (jeeeeej!!). We reden bijna weg, totdat iemand er achter kwam dat een van onze vikingen weg was! De hele tijd zitten ze achterin en zeggen ze niks en altijd zaten ze op ons te wachten, maar deze keer was hij gewoon weg.
Hier moesten we toch echt wel even heel hard om lachen. Zo leuk dat je over mensen kunt praten maar dat ze het gewoon niet door hebben. Het was ook serieus zo grappig want ze zaten elke keer achterin en zeiden helemaal niks.
Toen we onze verloren viking op een of andere manier weer terug hadden gevonden konden we verder. We hadden alleen niet zoveel tijd meer. Dus wij een beetje te hard rijden met z'n allen totdat we politie tegen kwamen. Heel apart dat je politie hebt op een eiland waar geen wegen zijn en alleen maar zand, bomen en dingo's. Fine, wij met z'n allen even lief gelachen naar de politie en er was niks aan de hand.
Toen snel door naar de supermarkt, want dat was natuurlijk heel belangrijk, omdat we allemaal wel moesten eten.
Helaas zijn we toen iets te lang bij de supermarkt gebleven en hebben we Lake Mckenzie uit ons schema moeten schrappen, omdat we anders de ferry zouden missen!!!
Dus om het even samen te vatten. 3 dagen op Fraser Island (waar de grote publieks trekken toch echt wel Lake Mckenzie is). Heel veel groene en zwarte meertjes gezien.
Verder heel veel niks gedaan en supermarkten bekeken. Veel regen gehad en het mooiste meer en witste strand van het hele eiland niet gezien!!!
Oke, ook een klein stroompje gezien wat wel leuk is omdat je daar water uit kon drinken wat wel vrij apart is. Zo schoon was het water.
Ook een van de beste kerstavond ooit gehad en super hard gelachen. Mede door onze vikingen.
Maar iedereen baalde toch wel gigantisch dat we Mckenzie niet konden zien.

Helaas heb ik dus net zoals jullie in Nederland geen witte kerst gehad.
Maar wees niet bang, want ik heb het super naar mijn zin gehad. En dat heb ik nog steeds!!

Voor de mensen die het nog niet weten, ik kom waarschijnlijk (ik wacht nog op de bevestiging) op 3 februari weer ipv de 15e. Ik ga op 9 januari vanaf Brisbane naar Nieuw-Zeeland tot 30 januari. Daarna nog even heel kort naar Sydney om UGGS te kopen ($100, dus reken maar even uit..:)), en dan nog 2 dagen naar Singapore.
Helaas ga ik inkorten omdat ik niet verwacht dat alles zo duur is, en ik wil wel alles kunnen doen wat ik wil doen, dus als ik langer zou blijven dat zou het alleen maar zijn omdat ik het dan heel rustig aan kan doen. Maar helaas kost zelfs rustig aan doen hier te veel, dus ga ik in Nieuw-Zeeland een beetje het gas erop gooien en in 3 weken beide eilanden bekijken.

Ik moet wel zeggen dat ik hier niet echt een kerstgevoel heb, want ik loop nu op mijn flipflops en in korte broek, en gisteravond hebben we met meerdere mensen uit onze groep verplicht noodles gegeten bij de wok (was het enige wat open was). Ook is het raar dat ze hier geen 2e kerstdag vieren. Het is hier nu officieel 2e kerstdag maar niemand viert het. Wel is iedereen nu vrij en liggen ze allemaal te bakken op het strand of zijn ze hier aan het surfen. Ik was net ook even op het strand en ik heb nog nooit zo'n druk strand gezien!

Ik hoop dat jullie allemaal een leuke kerst hebben gehad en wens iedereen alvast een heel gelukkig nieuwjaar!!
Kan zijn dat ik sommige mensen tijdens oud&nieuw al om 2 uur 's middags ga bellen om ze gelukkig nieuwjaar te wensen maar dat komt natuurlijk door het tijdsverschil ;).

Ik zal morgen kijken of ik weer wat nieuwe jaloers makende foto's op facebook kan zetten.

Heel veel liefs en een dikke kus!!




  • 26 December 2011 - 10:33

    Tineke:

    Sanne Sanne toch wat een smeuiig verhaal weer.Geniet elke keer weer hoe jij het verteld.Geniet maar van al dat moois daar.Dikke kus Pap en Mam

  • 27 December 2011 - 21:00

    Fam. Lufting:

    Hallo Sanne,

    Wat weer een geweldig verhaal meid. Het is maar goed dat je het een en ander al opschrijft, want als je weer terug bent kun je volgens mij wel 3 weken aan een stuk door vertellen wat je allemaal hebt beleefd. Ga vooral zo door met je reisverslagen. Wij genieten ervan.

    De kerst zijn we allemaal goed doorgekomen en nu op naar oud en nieuw. Voor jou ook alvast de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en we blijven je volgen hoor.

    Hartelijke groeten van ons allemaal !!!!!!

  • 05 Januari 2012 - 07:12

    Ilse En Ward:

    Hallo Sanne! Leuk om het weekendje even terug te lezen. Want eigelijk hebben we hetzelfde mee gemaakt.
    We hebben erg gelachen dat je schrijft dat je ons een leuk stel vind. We vinden jou ook super tof natuurlijk.
    Nouja, Veel plezier in N zeeland en nogmaals bedankt voor het lachen!!

    Groeten van ons.
    Ilse en Ward.
    Sydney.

    p.s. Heb je de binnenkant van je neus al bekeken?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Tijd van mijn leven!

27 Januari 2012

Kiwi Experience!!

17 Januari 2012

Nog een keer verlieft!!

10 Januari 2012

Kiwi's!!

05 Januari 2012

3 bier en een halve fles rum
Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 15307

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 15 Februari 2012

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: