3 bier en een halve fles rum - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu 3 bier en een halve fles rum - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

3 bier en een halve fles rum

Door: sannelubberman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Januari 2012 | Australië, Brisbane

En toen waren er zo ineens al 2 maanden voorbij en ben ik mijn laatste dagen in Australie aan het tellen. Nog maar 4 weken vakantie en dan weer terug naar het koude Nederland, waar ik op dit moment nog echt niet over na wil denken. Hier in Brisbane heb ik zoveel leuke mensen ontmoet en ik wil hier echt niet weg! Ik moet eerlijk zeggen dat ik van Brisbane zelf niet zoveel heb gezien behalve het nachtleven. Maar dat is uiteraard ook heel erg leuk ;)!! In mijn hostel hebben we een gezamelijk balkon waar iedereen altijd eerst gaat indrinken. Wat wel apart is is dat ik gewoon de enige Nederlander ben. Hier zijn alleen maar duitsers, engelsen, duitsers, zweden, duitsers, duitsers, aziaten en nog meer duitsters. Heel apart trouwens is dat de duitsers hier allemaal perfect engels spreken..

Heel veel mensen hebben best wel moeite met mijn naam. Als ik het spel dan zeggen ze: ''oooh sennie'' of ''sunnie like the sun''. En dat klinkt nergens naar. Dus meestal zeg ik maar gewoon dat ik san (lees sen) heet. Scheelt dat mijn kleine zuster mij ook al zo noemt dus ben er al een beetje aan gewend ;).

De eerste avond dat ik in Brissie aankwam werd ik ook meteen geintroduceerd aan het nachtleven en moest ik verplicht mee naar de Down Under Bar. Mij hoor je niet klagen.. Schijnt dat dat best wel een 'famous' bar is maar ik had er nog nooit van gehoord.
Natuurlijk kom ik daar ook weer bekenden tegen waar ik mijn dorm mee deelde in Noosa. Zo apart, want als je hier over straat loopt dan zie je alleen maar bekende gezichten.
De dag daarna naar de Victory geweest want de drankjes waren maar $3,00. Ook altijd leuk natuurlijk :).

En voordat ik het vergeet....HAPPY NEWYEAR!!!!
Ik hoop dat iedereen het leuk heeft gehad in de tent met een dikke winterjas :p.
Oud en nieuw was hier helemaal super. Eerst zijn we op het balkon van mijn hostel wezen pre-drinken (zoals bijne elke avond), en daarna naar de brug in southbanks om het voorwerk te aanschouwen. Toen dat afgelopen was zijn we met z'n allen naar de Down Under bar geweest en het ging er weer lekker wild aan toe, en we hebben met z'n allen de zon zien opkomen tussen de hoge gebouwen in Brisbane.

Wat ook heel erg leuk is zijn de winkels hier (nee, ik slaap niet alleen overdag ;)). Daar kunnen we in Nederland nog wat van leren. Laat het dan ook toeval zijn dat de wasmachine mijn kleren heeft vernield en ik echt toe was aan nieuwe kleren ;). En natuurlijk heb ik ook al even gekeken welke UGGS ik mee ga nemen naar Nederland, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Wat wel apart is (vind ik zelf) is dat ik hier een hele avond bier kan drinken. Op een gegeven moment komt de goon je ook de oren uitzetten en dan heb je echt zin in wat anders. Dus dan maar bier, wat hier trouwens ook niet goedkoop is. Je koopt hier 4 liter goon voor $10,00 en 6 blikjes bier voor 16,00. Maar.. ik heb laatst ook samen met Bruno (een van mijn kamergenootjes) onzelf getrakteerd op een heerlijke fles rum. Wel jammer dat deze brazilliaan een andere manier heeft van drinken dan dat ik gewend ben, en mijn glazen na elke slok bijschonk. De avond was voor mij dan ook erg snel voorbij..

Gisteren hebben we op een balkon van vrienden van vrienden van vrienden van vrienden van vrienden een barbie gehad. Super leuk want er was een zwembad en alles en heel veel mensen uit het hostel waren er ook dus dat was weer een geslaagd avondje.

Morgen hebben we allemaal afscheidsfeestje in Roma park van iemand uit ons hostel want hij gaat na een jaar weer terug naar huis. Dus dat word ook weer een feestje.

Zaterdag ga ik nog even opzoek naar een flightbag aangezien ik die van mij ergens in Sydney heb achter gelaten. Scheelt dat mijn kamergenootje bij Kathmandu werkt en ik een vouchers van hem heb gekregen en alles voor inkoopprijs kan krijgen :D. Dus dat scheelt weer.

Verder gebeurt er hier dus eigenlijk elke dag hetzelfde en heb ik ook niet zoveel bijzonders meegemaakt. Vanaf maandag zal de tijd, waarschijnlijk, voor mij heel erg snel gaan want dan vlieg ik naar Nieuw-Zeeland en heb ik bijna elke dag wat te doen. Gelukkig konden ze bij de Kiwi Experience mijn bussen al vooruit boeken zodat ik precies weer wanneer ik ergens zal zijn en hoelang ik daar zal blijven. En dat is wel heel erg handig aangezien ik maar precies 3 weken in NZ heb.
Zal wel lastig worden om alles weer in mijn backpack te krijgen want als ik met de bus ga heb ik altijd nog een extra tas bij me, maar dat kan natuurlijk niet meer in het vliegtuig, dus dat gaat denk ik even een uitdaging worden. Gelukkig ben ik heel sterk geworden en heeeeeeel erg goed in inpakken (record backpack inpakken is 3 minuten!!!!), dus op een of andere manier zal het wel goed komen.

Lieve mensen, ik ga me even voorbereiden op Nieuw-Zeeland met een drankje op het balkon in het zonnetje!!

Hele dikke kus!!


  • 05 Januari 2012 - 07:20

    Tineke :-):

    Skattie! Haha, party all the time! Heel goed! Tof om het allemaal te lezen dat jij nu in de zon zit en ik hard aan het werk ben... Tja, verschil moet er zijn he! ;-)
    Je moet echt nog even lekker genieten van je laatste weekjes, die vliegen vast voorbij! Kijk er wel naar uit je bruine kop weer te zien en al je verhalen te horen!
    Maar door je reisverhalen blijf ik toch goed op de hoogte, dat is wel prettig!

    Lieverd, doe voorzichtig en vooral genieten, genieten ennuuuu.... GENIETEN!!!

    Love ya!!!! Kus!!!!

  • 05 Januari 2012 - 07:20

    Tineke :-):

    Ook een dikke kus van Mark natuurlijk!!! je weet dat hij niet zo is van de verhaaltjes op internet zetten maar praat em altijd bij over jou! :-)


  • 05 Januari 2012 - 11:51

    Henny:

    hoi sanne. allereerst nog een gelukkig nieuwjaar. het is een mooi reisverslag. nog een paar weekjes en dan ben je al weer terug in het koude nederland,geniet er nog even van , maar dat gaat vast lukken.groetjes van oom jack ,tante henny,nick,manon,lisette,martjan.

  • 05 Januari 2012 - 15:52

    Geke:

    Ha die Sanne,

    Voor jou natuurlijk ook een heel gelukkig nieuwjaar. Dat nieuwe jaar ben je zoals we kunnen lezen al bijzonder goed begonnen volgens mij. Wat een feest !!!! Wat zul je moeten afkicken straks als je weer terug bent, maar goed dat is voor latere zorg. Wat je nu vooral nog moet doen is doorgaan met feesten en leuke dingen doen. Geniet er nog maar een paar weken van en zoals je zelf al schrijft over 4 weken ben je alweer terug. Waar blijft de tijd ???

    VEEL PLEZIER NOG EN VOLOP GENIETEN !!!!!!!!

    Groeten van ons allemaal op 9a

  • 05 Januari 2012 - 16:10

    Anneke :

    Allereerst een heel Gelukkig Nieuwjaar!!!!! Je schrijft weer een verslag waar de fun vanaf spat. Wat ik zo apart vind is dat je in dat immens grote land iedere keer weer mensen tegenkomt die jij hebt ontmoet. Geeft eigenlijk wel een te gek gevoel denk ik. Nou meisje go for it. Geniet van Nieuw Zeeland. Ik ben heel benieuwd hoe je ervaring daar zal zijn. Dikke kus van Tinus, Niek en Anneke

  • 05 Januari 2012 - 20:19

    Wilma:

    Hallo Sanne, Had van je papa de link gekregen naar de site. Hij zat in de winkel te kijken . Mist je wel hoor.( dat mag ook, als zijn meisje zover weg is)
    Ik lees dat je het daar erg naar je zin hebt en ook al "grenzeloos verliefd' bent.
    Heel veel plezer nog je laatste 41 dagen.
    Groetjes uit het natte Noorden van Nederland.
    Wilma

  • 06 Januari 2012 - 17:16

    Tineke:

    Weer een mooi verslag sanne,laatste daagjes in het land van Oz.Geniet ervan meissie.Op naar NieuwZeeland.Ben benieuwd hoe je het daar vind.Dikke kus papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Tijd van mijn leven!

27 Januari 2012

Kiwi Experience!!

17 Januari 2012

Nog een keer verlieft!!

10 Januari 2012

Kiwi's!!

05 Januari 2012

3 bier en een halve fles rum
Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 15303

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 15 Februari 2012

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: