Kiwi Experience!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sanne - WaarBenJij.nu Kiwi Experience!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sanne - WaarBenJij.nu

Kiwi Experience!!

Door: sannelubberman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

En dan zijn er zo ineens alweer 3 maanden voorbij en wil ik nu heel hard huilen omdat ik morgen over een week alweer thuis ben! Natuurlijk heb ik wel weel zin om iedereen te zien. Maar ik heb ook nog wel zin om hier wat langer te blijven.

Australie is heel erg mooi, maar Nieuw-Zeeland is nog 10 keer zo mooi! De afgelopen week heb ik ook weer zoveel mooie dingen gezien. En het is soms wel jammer dat ik dat niet met iemand kan delen die ik ken, want ik kan het allemaal wel vertellen en foto's laten zien maar dat is toch anders.

Vanaf Taupo zijn we vorige week naar River Valley gegaan. Daar lekker niks gedaan. Super mooi plekje tussen 2 bergen en daartussen een rivier en ons hostel. Verder helemaal niks (behalve schapen).
Wat wel leuk is om te weten is dat er in Nieuw-Zeeland meer schapen dan mensen wonen. Grappig toch?
Na River Valley zijn we naar Wellington gegaan. Ik zou daar 1 nacht blijven, maar door een feestje de avond daarvoor moest ik 2 nachten blijven. Ik heb me verslapen en daardoor de bus EN de ferry naar het zuidereiland gemist. Maar.. dan sta je in je hostel in Wellington en wie kom je tegen?? Een mede Dalenaar. Hoe toevallig is dat??!
Na 2 dagen Wellington zijn we met de ferry naar het zuidereiland gegaan. En alleen om gewoon met de ferry daar naar toe te varen is al super mooi! Het was iets van 3 uur varen maar er was zoveel te zien.

En nu ben ik In Queenstown. Ik weet niet meer precies waar en wanneer we overal zijn geweest want de namen van de plaatsen hier zijn niet bepaald makkelijk uit te spreken en laat staan te onthouden!! Dus excuses daarvoor. Ik heb het allemaal netjes in mijn dagboek (jaja;)) geschreven, dus voor de mensen die geinteresseerd zijn, jullie zijn van harte welkom om die te lezen. Misschien kan ik hem wel publiceren! Dat zou leuk zijn. Het Ozzie en Kiwi dagboek van Sanne Lubberman. Kan ik gelijk weer wat geld verdienen want dat heb ik nu niet meer..
Begin deze week waren we in Kaiteriteri (ja, dat is zo'n leuke naam die ik heb onthouden) en dat is bij Abel Tasman National Park. Daar een boot tripje gedaan en een hike. Was wel leuk en we hebben ook nog zeehonden gezien.
Ik ga niet alle dagen bij langs want ik weet niet meer wanneer ik precies alles heb gedaan.
Gisteren hebben we de Glacier hike in Franz Josef gedaan. En heb was echt geen hol aan! Heel veel mensen zeggen dat dit een van de mooiste dingen is die ze in Nieuw-Zeeland hebben gedaan, maar ik vond het echt niks aan. Het was gigantisch saai en het ijs was vies. We moesten eerst nog 2 km lopen om bij de Glacier te komen en daarna gingen we klimmen. Tot op ongeveer een hoogte van 900 m. Maar serieus, het was zo saai. Ik vond het echt helemaal niks. En het was koud. Wat dan wel weer grappig is is dat de guides altijd wel leuk zijn en grapjes maken zoals; 'Maybe we will see some pinquins' en dat sommige mensen dat geloven en serieus gaan zoeken naar pinquins.
Een andere leuke is dat de Kiwi Experience busdrivers in Wanaka vertellen dat je daar dolfijnen kan voeren in het meer (daar klopt het al niet). Je moet dan 's avonds om halg 6 aan de waterkant gaan staan, en bij de bakker kun je dan brood voor te dolfijnen kopen (en het beste is om ze dan een broodje pindakaas te geven). Heel veel mensen geloven dat en gaan serieus daar staan. De vrouw bij de bakker schijnt helemaal te flippen als er weer domme backpackers komen vragen om brood met pindakaas. Er komt daar elke dag een nieuwe Kiwi bus met een volle lading backpackers, dus ga maar na. Maar ik moet eerlijk toegeven dat wij dit eerst ook geloofden. Maar we hebben er wel heel hard om kunnen lachen. Gelukkig zijn we niet naar het water toe gelopen en stonden we dus niet voor lul.

Nu ben ik dus in Queenstown en morgen ga ik naar Millford Sounds. Dat schijnt wel super mooi te zijn, dus mijn camera en rugzakje staan al klaar voor morgenvroeg.

Nu heb ik geen zin meer om meer te vertellen want ik ga shoppen en party machen!!

Dikke kus vanuit Nieuw-Zeeland waar meer schapen dan mensen wonen en herten als koeien op de boederij worden gehouden!


  • 28 Januari 2012 - 14:22

    Tineke:

    Hee meissie, dit zal je laatste leuke verslag wel zijn.Ik zal ze zeker missen.Heb ze met ontzettend veel plezier gelezen.Dikke kus en knuffel van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Tijd van mijn leven!

27 Januari 2012

Kiwi Experience!!

17 Januari 2012

Nog een keer verlieft!!

10 Januari 2012

Kiwi's!!

05 Januari 2012

3 bier en een halve fles rum
Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 15308

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 15 Februari 2012

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: