Kiwi's!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sanne - WaarBenJij.nu Kiwi's!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sanne - WaarBenJij.nu

Kiwi's!!

Door: sannelubberman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gisteren ben ik vanaf Brisbane naar Auckland in Nieuw-Zeeland gevlogen. De avond/nacht ervoor afscheid genomen van alle mensen. Eigenlijk wou ik nog wel langer in Brisbane blijven. Hoewel ik er eerst heel erg tegen op zag om 12 dagen in Brisbane door te brengen, vond ik het heel erg jammer dat ik weg moest. Ik heb daar te tijd van m'n leven gehad. Super leuke mensen in mijn hostel, en een paar hele goede vrienden gemaakt. 2 Super leuke (duiste natuurlijk) meiden ontmoet waar ik heel veel tijd mee heb doorgebracht en die ik zeker weten een keer op ga zoeken als we allemaal weer thuis zijn. Elke avond was het gewoon een groot feest op ons balkon in Brissie. Zo leuk zelfs dat er zelfs mensen van buiten af bij ons wouden komen. Ik kon serieus wel huilen toen ik weg moest. Maar dat heb ik niet gedaan hoor.. Dat vond ik een beetje overdreven ;).
Als ik nu terug denk aan wat ik de leukste stad vond in Australie dan is dat zeker Sydney. Maar in Brisbane heb ik echt de leukste tijd gehad. En ik wil zeker weten nog een keer terug. Sowiezo wil ik ooit nog weer terug naar Australie om rond te reizen. Maar dan naar de westkust en dan wil ik ook Ayers Rock zien. Misschien ook nog een Fraser Island tripje, al zou dat alleen zijn om Lake MCkenzie dan wel te zien..

Gisteren ben ik dus naar NZ gevlogen. Ik dacht dat het een vlucht van 4 uur zou zijn. Maar viel dat even mee! Het was maar 2,5 uur. Leuke mensen die naast mij zaten en allemaal dingen vertelden over Auckland en Taupo. En ik weet nu dat het in Rotorua heel erg stinkt.. Erg leuk om te weten als je daar nog heen moet ;).
De hele vlucht gigantisch veel turbulentie gehad, maar dat blijkt altijd zo te zijn tijdens die vlucht.
Toen we gingen landen en ik uit mijn raam keek kreeg ik de schrik van mijn leven.. HET REGENDE!! En de temperatuur was maar 20 graden (dat gaf mijn scherm aan tenminste). Dat is gewoon 20 graden verschil met Brisbane (40 graden).
Maar goed, ik was wel in veilig geland naar al die turbulentie dus daar was ik al best wel blij mee.
Daarna moesten we door de douane. Ik dacht dat Australie streng was, maar dit slaat echt alles. Er werden zoveel mensen tussenuit gepikt dat ik er bang van werd. In australie moet je alleen je immigratie (ofzo) formulier invullen en dan checken ze alles na.
Hier moet je dat formulier invullen en wordt alles nagevraagd. Daarna word je gevraagd of je op een plek blijft of dat je gaat reizen en of je een retour ticket hebt of een enkel. Als je een enkel hebt dan moet je ter plekke een ticket boeken. Waarom weet ik niet, maar ik was blij dat ik een retour had. Daarna komen de vragen zoals, heb je outdour schoenen of kleding bij je? zo ja, heb je die de afgelopen 3 maanden gedragen (hallo, ik ben een backpacker..). Zo ja, in een regenwoud of in de outback? en ga zo maar door. Het komt erop neer dat als er zand onder je schoenen zit, dit eerst moet schoonmaken. Ik wist dat wel, maar had niks schoon gemaakt. Gelukkig zag ik wel waarschijnlijk heel erg betrouwbaar uit en mocht mijn lieve vriend de backpack dicht blijven.
Dus ik heb mijn zakje marihuana niet hoeven inleveren.. ;). Oke, dat was natuurlijk een grapje :P.
Na al dit gedoe kon ik eindelijk naar mijn hostel en ben ik in een diepe slaap gevallen en werd ik de volgende dag om half 2 wakker. Misschien was die nacht zonder slaap de nacht ervoor toch niet zo'n goed idee ;).
Net nog ff wat foto's gemaakt van de Skytower en een beetje de toerist uitgehangen en gauw een hike voor in Franz Josef (glasier) geboekt want het blijkt dat dat nogal druk is. Morgen ga ik naar Bay of Islands, en dan weer terug naar Auckland voor 1 dag en daarna naar allemaal plaaten met moeilijke namen dus die ga ik niet allemaal opnoemen.


Oke, dat denk ik wel het belangrijkste. Nou ja, niet alles natuurlijk.. Maar goed, moet ook wat voor mezelf houden natuurlijk en voor als ik weer thuis ben!

Dikke kus vanuit Nieuw-Zeeland!! XX

  • 10 Januari 2012 - 07:30

    Tineke :-):

    Lief! Nog ff zoveel mogelijk bekijken en genieten nu 't nog kan! We zien elkaar snel weer en dan wil ik alles horen, een dikke knuffel en natuurlijk een beste borrel met je drinken! Kusss!!

  • 10 Januari 2012 - 09:44

    Tineke:

    HE MEIS,HOOP DAT JE NZ NET ZO LEUK VIND ALS OZ.EVEN IN SNELTREINVAART ERDOORHEEN.KIJK EN GENIET.TOT GAUW.DIKKE KUS PAPA EN MAMA

  • 11 Januari 2012 - 10:53

    Anja Voors:

    Hallo Sanne, ten eerste de allerbeste wensen voor 2012 en de toekomst. Wat een mooie verhalen allemaal. Geniet er nog maar lekker van. Gr. Anja en Stoffer.

  • 11 Januari 2012 - 11:26

    Han:

    Hoi sanne ik heb genoten van je reisverslagen geniet nog van je verdere reis have funn voor je weer in de realiteit stapt!You cant always get wat you,ll wanted but if you,ll tryded somthimes you get what you needed!! gr Han

  • 15 Januari 2012 - 15:13

    Marrie En Gert:

    hallo sanne vrijdagavond jouw moeder en vader gesproken bij jouw tante hennie(mijn zus) en oom jack.
    leuk om jouw verhalen te lezen,komt gert allemaal bekent voor is daar ook geweest.
    nog veel plezier en geniet er van.groeten uit zuidwolde.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Tijd van mijn leven!

27 Januari 2012

Kiwi Experience!!

17 Januari 2012

Nog een keer verlieft!!

10 Januari 2012

Kiwi's!!

05 Januari 2012

3 bier en een halve fles rum
Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 15309

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 15 Februari 2012

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: