Nog een keer verlieft!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Sanne - WaarBenJij.nu Nog een keer verlieft!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Sanne - WaarBenJij.nu

Nog een keer verlieft!!

Door: sannelubberman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

De afgelopen 2 dagen heb ik mijzelf overtroffen. En ik ben best wel een beetje trots op mezelf! Maar ik zal even beginnen bij mijn vertrek uit Auckland.

Auckland is best wel heel erg saai en ik was dan ook wel blij dat we verder gingen met de Kiwi Experience.
De eerste overnachting was in Hot Water Beach. Overdag hebben we nog een stop gemaakt bij Cathedral Cove. Heel erg mooi, en de zee was heeeeeel erg blauw! Daarna gingen we naar ons hostel en toen direct met de hele groep naar Hot Water Beach. Hot Water Beach is een strand waar je je eigen plekje graaft en daar dan in gaat zitten, omdat het water daar heel erg warm is. Ik kan jullie vertellen.. Het water kookte gewoon! Zo warm! Jammer dat het zo druk was, maar op zich was het wel leuk om te zien.
s'Avonds werden er nog de nodige drankjes genuttigd.
De volgende dag vertrokken we om half 7 naar Waitomo. Waitomo staat bekend om zijn grotten en de glowworms. Ik heb daar een tour gedaan door de grotten en de glowworms gezien, maar het was dodelijk saai. En koud! De glowworms waren opzich wel leuk. Maar dan word op een gegeven moment vertelt dat het stukje dat licht geeft wormen poep is... Leuk om te weten ;). Ze zagen er zo schattig uit..
De volgende dag zijn we door gereden naar Rotorua. Ik moest meteen denken aan wat ik in het vliegtuig had gehoord. Nou, Rotorua stinkt naar rotte eieren!! Dat komt omdat daar heel veel geysers enzo zijn.
Die middag ben ik met een paar andere meiden naar de Spa geweest, want wij vonden wel dat we dat hadden verdient. Koste haast niks, dus dat scheelt dan weer natuurlijk als je een arme backpacker bent ;). s'Avonds zijn we gezellig aan de wijn gegaan, en daarna naar een bar. Dus dat was een heerlijke relax dag! Mag ook wel een keer als je 3 maanden vakantie hebt natuurlijk..:p
De dag daarna zijn we 's ochtends nog naar een park geweest waar de geysers elke 40 minuten 'uitbarsten' en waar we kiwi's konden zien. Nou, de kiwi's hadden zich verstopt en de geysers hadden er geen zin in.. Maar van ver af toch nog een paar kunnen zien. Gelukkig! Want anders had ik keihard moeten huilen omdat ik al best zenuwachtig was.
Ja, zenuwachtig! Waarom?? Omdat ik die middag ging SKYDIVEN!!!!
OH MY GOD!! Het was zo super cool!! Ik heb serieus de rest van de dag met een smile gelopen zoals niemand dat ooit bij mij heeft gezien!!
Om 2 uur werden we bij ons hostel in Taupo opgehaald. Bij het skydive center moesten we eerst nog 2 uur wachten omdat het zo druk was. Helaas was er geen plekje meer in de schaduw en ben ik nu gigantisch verbrand in mijn gezicht. Zo erg zelfs dat het nu lijkt alsof ik net heb gehuild. Maar dat kan me helemaal niks schelen want ik heb gewoon een skydive van 4,5 km hoog gedaan!
Eerst ging mijn instructeur wat dingen vertellen en daarna gingen we met een gammel vliegtuigje de lucht in. Op een bepaalde hoogte kregen we zuurstof maskers op omdat het wat moeilijk was om daar goed adem te halen.
Toen we op de juiste hoogte waren moest ik mijn benen buitenboord gooien en toen gingen we springen! Ik weet echt niet hoe ik het moet beschrijven maar het wat echt serieus het beste dat ik ooit heb gedaan! Omdat ik een voor een hoge sprong had gekozen hadden we een vrije val van 1 minuut. De eerste paar seconden is het echt gigantsich koud maar daarna voel je dat niet meer. Het gaf echt zo'n kick! En het uitzicht kon gewoon niet beter! Boven Lake Taupo en allemaal bergen en een helder blauwe hemel. Het was zoooooooo super gaaf! Als het niet zo duur was dan zou ik het zo nog 10x doen. Voor zenuwen had ik helemaal geen tijd meer want het ging zo snel. Na de vrije val was het nog ongeveer 4 minuten totdat je weer op de grond was. Dat was ook zo mooi! En alles is zo stil! En het uitzicht was echt ongelofelijk mooi!!
Ik ben zo blij dat ik het heb gedaan, want het was echt het beste wat ik tot nu toe heb gedaan!!

De volgende dag (vandaag) heb ik de Tongariro Alpine Crossing gelopen.
19 km. Bergje op.. en bergje af.
Het was echt heel erg zwaar maar zo de moeite waard. Het was heeel erg mooi. En voor de mensen die The Lord Of The Rings hebben gezien. Het schijnt dat een gedeelte van de films daar zijn opgenomen oa. Mount Doom (zegt mij niks, maar ik ben ook geen Lord Of The Rings fan..).
Vanochtend werden we om half 6 (ja, ik overtref mezelf de laatste dagen) opgehaald. Uurtje rijden en om half 7 zijn we begonnen. Het was in het begin heel erg koud maar later werd het beter en kon de jas weer uit. Super mooi en allemaal vulkanen en blauwe/groene meren. Helaas kan ik nu geen stap meer zetten, maar dat heb ik er absoluut voor over gehad.

Morgen gaan we naar River Valley. Daar kun je Whitewater Raften maar ik weet nog niet of ik dat ga doen. Het is echt ideaal wat ik nu doe, want met de Kiwi Experience wordt je overla naar toe gereden en als je een activiteit wil doen word dat allemaal voor je geregeld. Super handig! En onderweg stop je ook nog een bepaalde plekken waar wat te zien is.
Na River Valley ga ik naar Wellington en vandaar uit naar het Zuidereiland. Het zuidereiland schijnt nog mooier te zijn dan het noordereiland dus ik ben benieuwd. Op dit moment staat Australie niet meer op nummer 1. Nieuw-Zeeland is absoluut mooier als Australie! Maar toch vind ik de Aussies ook helemaal geweldig!!

Wat trouwens wel heel grappig was is dat, toen ik hier net op het balkon een sigaretje zat te roken en even de zonsondergang zat te bekijken, ik opzij keek en een bekende zag.. ROBERT TEN BRINK! En hij kwam me even vertellen dat ik een geheime aanbidder had!! Oke, grapje. Zou wel leuk zijn geweest maar helaas ;).
Het waren 2 jongens waar ik in Cairns een dorm mee had gedeeld en een paar keer mee ben wezen stappen. We hadden elkaar wel op facebook maar ik wist niet dat ze ook hier waren. Dus echt super toevallig.


Iedereen heel erg bedankt voor alle berichtjes. Ik vind het ook heel erg leuk om alles van jullie te horen en te lezen!!

Waarschijnlijk zal ik nog wel 1 of 2 keer een verslag schrijven voordat ik anar huis ga. Ik die hier bijna elke dag wel wat, dus ik heb dan ook heel veel te vertellen ;).

Hele veel liefs vanuit het land van de Kiwi's!!

  • 17 Januari 2012 - 09:33

    Nienke:

    Heyy Sanne!!

    Nog even inderdaad en dan sta je hier weer in de vrieskou :( Bah bah bah! Maar je hebt wel de reis van je leven gehad dus dat maakt alles goed. Vet van dat skydiven!! Dat ga ik nu zeker ook een x doen na je enthousiaste verhaal haha! Heel veel plezier nog de laatste weekjes!

    Liefs Nienke

  • 17 Januari 2012 - 09:57

    Madelon:

    Hoi sanne!

    Afgelopen vrijdag sprak ik je mama! Die vertelde mij over een site die je had haha dus madelon heeft dat maar ff opgezocht! Vind het super knap van je dat je daar zo alleen heen bent gegaan respect!!! J hebt al behoorlijk veel meegemaakt erg leuk om te lezen!
    Heel veel plezier nog!
    En geniet ervan voor je het weer sta je weer in dit kleind volgebouwde landje....
    Liefs madelon

  • 17 Januari 2012 - 12:26

    Tineke :-):

    Lieverd! Als ik mijn dag niet heb, dan moet ik jou reisverslagen lezen want daar word ik zoooo vrolijk, enthousiast en actief van! Geweldig gewoon wat je allemaal doet, ziet en meemaakt. Je bent echt een bikkel hoor, 4,5 km! Lijkt me onwijs gaaf! En ik denk dat je door al dat lopen zeker gespierde kuitjes hebt gekregen, dat is dan wel weer mooi meegenomen! Ik kijk er enorm naar uit om je weer te zien en je vrolijke kop weer te knuffelen!

    Denk aan je skeet! we smsen! :-)

    heeel veel liefs! Ook van Mark natuurlijk!

  • 17 Januari 2012 - 15:44

    Tineke:

    Hee meissie,wat een reisverslag zeg.Je overtreft jezelf zekerweten.En je word ook nog sportief,das mooi meegenomen.Geniet van je verdere reis want het gaat nu in sneltreinvaart.Dikke kus papa en mama

  • 17 Januari 2012 - 21:20

    Jack:

    Fantastische verhalen, Sanne! Het ene verhaal nog enthousiaster en actiever dan het andere. Blijf nog lekker genieten de laatste weken, want voor je het weet moet je een Australian Night of Kiwitocht organiseren bij Centre Parcs. Veel plezier nog!

  • 26 Januari 2012 - 12:25

    Henny:

    hoi sanne.
    wat heb jij veel gedaan en meegemaakt zeg. heel dapper van dat ski-diven.en zo ver lopen ook ,al die kilometers, knap hoor. nog een paar daagjes genieten en dan ben je weer thuis en kunnen we je verhalen ook live horen. ben er benieuwd naar. wacht nog op je volgende reisverslag.
    groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Tijd van mijn leven!

27 Januari 2012

Kiwi Experience!!

17 Januari 2012

Nog een keer verlieft!!

10 Januari 2012

Kiwi's!!

05 Januari 2012

3 bier en een halve fles rum
Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 15310

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 15 Februari 2012

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: