Grenzeloos verlieft!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Grenzeloos verlieft!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Grenzeloos verlieft!!

Door: sannelubberman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 December 2011 | Australië, Cairns

Lieve mensen in Nederland, bel maar vast naar Robert ten Brink of Net 5 want ik ben helemaal verlieft!
En nee niet op een Aussie of een Duitser, maar op Australie! De afgelopen dagen heb ik echt de mooiste dingen gezien die er bestaan volgens mij!
Vandaar dat er alweer zo snel een reisverslag komt omdat ik dit heel erg graag met jullie wil delen!

Allereerst wil ik even kwijt dat ik hier wegsmelt van de warmte. Volgens mij heb ik het nog nooit zo warm gehad als hier, terwijl de locals zeggen dat het allemaal wel meevalt..
Ook is hier niet echt een mogelijk om af te koelen, behalve een koude douche, want het zeewater zit hier ook rond de 30 graden.

Donsdag ben ik naar Port Douglas en Cape Tribulation geweest. Hele leuke guide met veel praatjes. Over oa mensen die zijn aangevallen door krokodillen en honden die worden opgegeten.
We hadden eerst een krokodillen tocht. Hij vertelde ook dat als we geen krokodillen zagen we rustig een van de duitsers het water in mochten gooien. Want die schijnen nogal dom te zijn (uhu). Als je daar het park inrijdt dat staat er ook een bordje met ATTENTION! Een ACHTUNG! Je kan dus wel nagaan hoeveel duitsers daar al overboord zijn gegooid ;).
Maar goed, helaas geen krokodillen gezien, maar dat mocht de pret niet drukken want we gingen later nog naar een dierentuin om krokodillen te bekijken.
Daarna zijn we nog naar het regenwoud geweest en naar een strandje waar het regenwoud dus bij het strand komt! Heel erg mooi om te zien, en ze zee is zoooo blauw!!
Het was wel een strand waar je op eigen risico moest zwemmen (heb je hier best veel), omdat er overal dodelijke kwallen en krokodillen in de zee zwemmen. Ik ben daar dus de zee niet in geweest.
Tussendoor nog gelunched en spinnen kikkers en weet ik veel wat allemaal nog meer gezien. Daarna terug gegaan naar het hostel en ben ik maar op tijd mijn bed ingedoken want moest de volgende dag weer vroeg op!!

Woensdag was het dan zo ver!! IK GING DUIKEN! 's Ochtend om 7 uur naar de reef terminal gebracht en ingecheckt. Daarna naar mijn boot en ik wist niet wat ik zag.. Zulke mooie instucteurs. Mijn dag was meteen al helemaal goed!
Toen de boot ging varen kregen we allemaal een introductie over hoe we onder water moesten communiceren, en hoe je een haai of een schildpad uitbeeld.
Eerst kon ik nog een hele poos snorkelen en dat was echt al zo mooi! En het Great Barrier Reef is zo super gaaf om te zien. Je ziet echt waar het rif zit als je aan komt varen en sommige stukjes water zijn echt zo blauw dat je vanaf de boot gewoon de bodem kon zien.
Na het snorkelen was ik eindelijk aan de beurt. Ik had echt zo'n gelukt want normaal duik je met een instucteur en 4 anderen en dan moet je elkaar aan de armen vasthouden. Maar ik had iemand in mijn groep die al vaker had gedoken en een die in paniek raakte toen ze onder water kwam, dus ik was nog alleen met een ander meisje de duik instructeur. Eerst moest je wat dingen doen onder water om te kijken of je niet in paniek raakte en de instructies wel snapte maar dat was allemaal heel makkelijk. Daarna gingen we tot 10 meter diep duiken, Had wel een beetje last van mijn oren maar na een poosje werd dat wel minder.
Het was echt zoooo mooi! Ik denk dat ik nog nooit zoiets moois heb gezien. Er waren zoveel vissen en ik heb ook Nemo's gezien!
En het was echt helemaal niet eng. Ik denk dat ik in Nederland me PADI ga halen en dan hier heen ga verhuizen zodat ik elke dag kan duiken.
Later ben ik nog wezen snorkelen in een ander gedeelte van het rif. Mijn rug is nu wel heel erg verbrand, terwijl ik echt heel goed had ingesmeerd. Maar volgens mij kan zelfs factor 80 nog niet op tegen de zon hier..
Op de terug weg was er een aboriginal (Elvis, hele toepasselijke naam..) die ging zingen en op een digeridoo speelde.
Echt super leuk! Zo'n leuke dag gehad. Op het eind kregen we nog een certificaat van het duiken.
Heb trouwens ook nog onderwater foto's gemaakt. Rolletje was wel snel leeg, maar ik heb lekker wel zelfgemaakte foto's van het Great Barrier Reef!!

Gisteren ben ik nog met een iemand naar Tablelands geweest om wat rond te rijden en watervallen te bekijken. Dat was ook wel leuk.

Foto's staan trouwens nu op facebook!

Nu ga ik mezelf even blij maken met de 2 dollar sangria die ze vanavond in de bar hebben!

Hele dikke kus vanuit Oz!!

  • 09 December 2011 - 16:49

    Harrie:

    zo te lezen vermaak je daar wel aan de onder kant van de wereld:P.
    ik krijg het hier alleen maar koude als ik je verhaal lees dat het water al 30 graden is.
    vermaak je nog maar ff daar aan de onderkant van de wereld.
    Gr. Harrie Elling

  • 10 December 2011 - 09:06

    Oompie:

    hey sanne ,

    weer een heel mooi verslag, mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt,
    en een aborigenal die elvis heet ? hoe cool is dat hahaha
    nou have fun en well miss you!! xx

  • 15 December 2011 - 14:59

    Anneke Eisen:

    Hoi Sanne,

    Meid wat benijd ik jou. Ik zit op het moment achter de computer het licht moet aan het is 3uur maar het is al bijna donker zo triest is het weer hier. En dan te weten dat jij daar zit in de zon en in een geweldige omgeving. Ik denk dat het verschil niet groter kan zijn op dit moment. Maar goed ik kan dan ook maar één ding zeggen geniet volop van al dat moois. Dat je hebt gedoken dat is toch helemaal geweldig en dan ook nog in de nabijheid van zoveel mannelijk schoon. Hoeveel kan een mens verdragen. Hier gaat verder alles zijn gangetje. Net een griepje weggewerkt maar verder druk, druk, druk. In het onderwijs kun je om deze tijd van het jaar je lol ook wel op. Maar goed nog even en dan kan ik lekker bijkomen.
    Nou meisje blijf doen wat je al weken doet (genieten) en tot het volgende verslag. Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Tijd van mijn leven!

27 Januari 2012

Kiwi Experience!!

17 Januari 2012

Nog een keer verlieft!!

10 Januari 2012

Kiwi's!!

05 Januari 2012

3 bier en een halve fles rum
Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 15311

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 15 Februari 2012

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: