Great Ocean Road - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: sannelubberman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 December 2011 | Australië, Cairns

Na 2 weken word het weer eens tijd voor een reisverslag! En ik heb zoveel gezien en meegemaakt dat ik gewoon weer niet weet waar ik moet beginnen!
Net Tineke voor het eerst weer gesproken en ik wist bij haar ook al niet waar ik moest beginnen! Wel heel erg blij om haar stem weer te horen en even bij te kletsen!

Laat ik maar beginnen in Melbourne..
Ik ben nog met Michelle en Emily naar de Queen Victoria Market geweest, maar verder vond ik Melbourne alleen leuk om uit te gaan.
Vorige week woensdag had ik een trip naar Philip Island. Sanne ging pinquins bekijken. Super leuk om te zien! Werd om 7 uur 's ochtends opgehaald bij mijn hostel en zijn eerst naar wat strandjes en een zoo geweest. Kangaroo's gevoerd en heel veel mooie plekjes gezien! Ook nog naar een wijnproeverij geweest, wat ik natuurlijk heel erg leuk vond. Daarna zijn we naar Philip Island gereden waar de pinquin parade is. 's Avond na zonsondergang komen daar de pinquins op het strand nadat ze een dagje heerlijk hebben gevist.
Super grappig om te zien want voordag ze het strand op komen zie je al groepjes pinquins in de zee om te kijken of het veilig is om aan land te gaan. Helaas mochten we geen foto's maken, maar gelukkig had ik daarvoor al een pinquin gezien en die op de foto gezet.

De dag daarna had ik een trip geboekt voor de Great Ocean Road en de Grampians voor 3 dagen.
Dus ik heb 's ochtend afscheid genomen van mijn roomies, die echt super leuk waren, en om half 8 werd ik opgehaald bij mijn hostel.
Hele leuke guide, Ryan, met een nederlandse moeder maar voor de rest een echte Aussie. Kon alleen schelden in het nederlands..
De eerste dag de Great Ocean Road gereden. ZO GEWELDIG GAAF!! De 12 Apostoles zijn zo super mooi! Heel indrukwekkend om daar te staan. Voelde me toen wel even echt heel gelukkig dat ik dit allemaal mag zien en meemaken!
En ik ben ook in een rainforest geweest. En het was FREEZING!!! En dat was dan wel weer jammer, want ik ben in Oz, en dan verwacht je toch geen kou in het regenwoud??
Er was 1 andere nederlandse meid mee en verder allemaal duitsers, een zweed, fransman en een ouder deens echtpaar.
's Avonds overnacht in een plaatsje met een super mooi strandje waar ik samen met Mirande (de nederlandse) een geweldig mooi zonsondergang heb gezien.

De dag daarna dingen we naar de Grampians. EN... Jaaaaaa Sanne heeft gehiked!! Gewoon een halve berg beklommen! Nou kun je de bergen hier niet echt vergelijken met de bergen in Oostenrijk, maar het gaat om het idee. En ik vond het niet eens moeilijk. Misschien heb ik mijn conditie toch onbewust wel aardig bijgewerkt.. Mijn backpack voelt al niet zo zwaar meer als in het begin, en ik heb ook geen hekel meer aan hem. Misschien dat we aan het einde van mijn trip wel vrienden zijn..
Die dag echt super leuke dingen gezien en aan het einde van de dag een barbie met kangaroo vlees (was niet mijn eerste stukje kangaroo hoor, die zat op een pizza). Erg lekker!
Tijdens mijn vorige verslag zei ik dat ik nog geen kangaroo had gezien. Nou, nu heb ik er honderden gezien! Het zijn er zoveel, en overal! Waar je in Nederland borden voor overstekende herten aan de kant van de weg ziet, heb je hier borden voor overstekende kangaroos of wallabies.

De dag daarna nog een paar hikes gedaan en naar de MC Kenzie Falls geweest. De tocht naar beneden ging wel, maar naar boven was toch echt wel iets te veel voor mij (ondanks mijn geweldige conditie ;)). Ik heb dat ook rustig in mijn eentje gedaan want het was bloedheet en heel veel treden en stukken omhoog lopen.
Daarna hebben we van de helft van de groep afscheid genomen en met de andere helft zijn we doorgereden naar Adelaide. Nog een klein ritje van 6 uur (is niks hier in Oz).
Ik heb lekker voorin gezeten, want ik was de enige die niet kon slapen in de auto, met mijn mp3 speler aan en een beetje gekletst met Ryan (echt zo'n typische Aussie). Dus de 6 uur gingen aardig snel voorbij.
s' Avonds zijn we nog wezen stappen met een paar mensen van onze groep wat wel heel erg leuk was.

Adelaide was verder een saaie stad met heeeeeeeeeeeeel veel kerken! Dus vul de rest zelf maar in. Ik was in ieder geval blij dat ik na 2 dagen naar Cairns vloog.

Australie is echt een land waar je 4 seizoenen in 1 dag kunt hebben. Ik heb hier al eens 's ochtens op het strand gelegen en meegemaakt dat het 's avonds gewoon 15 graden kouder is en keihard regent. Wat eigenlijk ook wel weer leuk is om mee te maken. Maar toch heb ik liever de warmte zoals hier in Cairns.

Gister ben ik dus naar Cairns gevlogen. En het is hier BLOEDHEET!!!!
En er zijn hier heel veel muskieten omdat het regenseizoen binnenkort gaat beginnen. Je kunt dus nagaan dat het hier ook niet gewoon warm is, maar echt heel vochtig en alles plakt.
Maar ik vind Cairns leuk! Er zijn hier leuke mensen en het weer is beter dan als in het zuiden, dus ik ben helemaal in mijn nopjes in mijn korte broek!
Morgen ga ik naar Cape Tribulation en krokodillen bekijken, waar er hier heel veel van moeten zijn, dus ik ben benieuwd.
Toen ik net in mijn hostel aan kwam, stond er een man die meteen een slang over mijn nek wou gooien. Was een leuke kennismaking met Queensland zeg maar..

WOENSDAG GA IK DUIKEN IN HET GREAT BARRIER REEF! Hoe cool is dat? Eerst wou ik niet gaan duiken omdat ik dat toch wel een beetje eng vind. Maar ach, wat kan mij het schelen. Als ik word opgegeten door een haai dan weet iedereen in ieder geval dat ik wel op een van de mooiste plekjes ter wereld dood ben gegaan. Dus ik doe het gewoon, en ik hoop maar dat ik geen haai tegenkom!
Ik ga dus duiken en de rest van de dag gaan we veilig aan de oppervlakte van het water snorkelen. Dus dat betekend mooie visjes en schildpadden bekijken.

Ik denk dat ik nu in grote lijnen wel weer alles heb gehad, maar zal vast nog wel iets vergeten zijn. Maar goed ook want ik moet over 2 maanden in Nederland ook nog wel wat te vertellen hebben natuurlijk.

Foto's komen morgen of overmorgen of weet ik veel weer wanneer ik daar zin in heb op facebook, want ik ben vergeten mijn snoertje voor de computer mee te nemen.

Voor alle mensen in het hele koude nederland wil ik vanuit Austalie de WARME groeten van mezelf doen.

XX

  • 05 December 2011 - 12:56

    Karin Berends:

    Waaah!!!!!!! Zie onderhand groen van jaloezie aan deze kant. Het klinkt allemaal erg mooi en het is super hoe geweldig leuk je het hebt. Dat kun je uit dit verslag zo al wel opmaken. En wij maar door de regen en wind deze week, met hier en daar hagel/natte sneeuw..... Maar goed, we gunnen het je graag! Hoop dat we nog eens zo'n verslag kunnen lezen, dan weten we in ieder geval dat je de haaien hebt gemist daar in het water!
    Liefs Karin

  • 05 December 2011 - 13:57

    Tineke :):

    He poeperd!

    Ik vond het ook super fijn om je stem weer te horen! Echt zo leuk om alle geweldige ervaringen van je te horen en te lezen! Ben echt trots op je, je rocked em daaro gewoon!
    En al die dingen die jij daar hebt gezien ga je nooit meer vergeten! En die haaitjes blijven wel op afstand hoor, haha! ;) niet denken aan youre favourite movie, deep blue seaaaaa!!! Hahaha!
    Grapje skat, komt helemaal goed en wordt vast fantastisch! Denk je nog ff aan me als je al dat adembenemends ziet?! :)

    Lieverd, genieten genieten genieten!!!!!
    Tot snel!!!!!! Heeel veel knuffels en kisses!!! Xxx

  • 05 December 2011 - 18:01

    Tineke:

    Woohh Sanne wat heb je er weer een mooi reisverslag van gemaakt meid.Vind het super voor je dat je zoveel mooie dingen ziet en meemaakt.Je verwoord het goed.Ben stiekum wel jaloers op de dingen die je meemaakt.Geniet ze en pas goed op jezelf lieverd.Dikke kus mama

  • 05 December 2011 - 20:33

    Henny:

    hoi sanne
    heb net even je reisverslag gelezen. wat weer super mooi en wat maak jij een mooie dingen mee zeg.iedereen is wel een beetje jaloers op je,haha. pas je wel een beetje op voor die haaien,want we willen je wel weer heelhuids terug in nederland hoor. veel plezier nog en we wachten gewoon weer op je volgende verslag. groetjes van de lubbermannen ,van de kolkakkers.

  • 05 December 2011 - 22:26

    De Buurtjes Van 9a:

    Wat weer een geweldig verhaal Sanne. En wat de temperatuur betreft, stuur alleen maar een beetje warmte deze kant op, die vochtigheid hebben we hier wel genoeg !!!!.

    We wensen je de komende dagen natuurlijk ook heel veel plezier met het duiken en doe voorzichtig he !!! We willen inderdaad over twee maanden uit je eigen mond de verhalen ook horen. Geniet er van (dat doe je ongetwijfeld) en we houden je blog goed in de gaten en genieten hier in het koude, natte Nederland van je warme verhalen.

    Groeten Hans, Geke, Michel en Marlous

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Tijd van mijn leven!

27 Januari 2012

Kiwi Experience!!

17 Januari 2012

Nog een keer verlieft!!

10 Januari 2012

Kiwi's!!

05 Januari 2012

3 bier en een halve fles rum
Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 15318

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 15 Februari 2012

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: