Spinnen, krabbende Aziaten en didgerdidoo's. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Spinnen, krabbende Aziaten en didgerdidoo's. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Spinnen, krabbende Aziaten en didgerdidoo's.

Door: sannelubberman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 November 2011 | Australië, Sydney

Zo, nu zit ik al bijna weer een week in Sydney. En het is hier zo super gaaf!!
Ik maak zoveel dingen mee, dat ik niet eens weet waar mee ik moet beginnen.
Zal proberen zoveel mogelijk te schrijven, maar ik denk dat ik de helft ga vergeten.

Na 2 nachten in Base hostel te hebben geslapen, had ik een hostel geboekt in Woolloomooloo. Wat? Ja, Woolloomooloo. Het enige woord in de wereld met 8 x een o. Geen idee hoe je het uitspreekt, maar goed. Het hostel was me toch smerig! De douche was gewoon niet te doen! Ik voelde me nog vies toen ik eruit stapte. Ik deelde mijn kamer met een paar fransen, en stel uit Estland en een Chinees of Koreaan. En die zat dus de hele nacht te krabben en te kreunen. Dus slapen heb ik daar weinig gedaan. En als ik al in slaap viel dan kroop er een spin over mijn hand. Serieus, ik kon het wel uit schreeuwen! Ik weet dat ik niet de hoogste verwachtingen moet hebben van hostels, maar dit ging echt te ver. Dus ik heb gauw mijn vorige hostel opgebeld, en daar blijf ik nu tot donderdag.
In Base heb ik nu wel leuke 'roomies' en heb nieuwe duitse vrienden gemaakt. Heb gelijk maar even gevraagd of ze kinderen hadden (speciaal voor Nick), maar ze snapten het niet helemaal.
In dat hostel kwam ik ook Chris weer tegen. Die ken ik dus nog van de vorige keer. Ben met hem en een groep canadezen naar de Scary Canary geweest. Das is een kroeg net op de hoek van de straat bij mijn hostel. Heel gezellig.

Mijn hostel ligt vlak bij Darling Harbour, en het is zooo super mooi daar. Zoveel mensen en dingen om te zien.

En ik kom denk ik helemaal afgetraind weer terug want ik leg me hier toch een kilometers af!
Ik wil daarom ook mijn lieve collega's bedanken voor de blarenpleisters die ze mij hebben gegeven. Deze zijn nu echt meer dan welkom. Wel heb ik door die pleister nu gevlekte voeten omdat de rest bruin is en je nu precies kunt zien waar de pleister hebben gezeten.
Maandag ben ik via de Botanical Gardens naar The Opera House gelopen. Alleen vond het niet zo mooi. Dat ding is net zo geel, best lelijk.
De Harbour Brigde is wel super mooi om te zien. Heel groot ook! Dus heb er heeeeeeel veel foto's van.
Ben ook met de ferry naar Manly geweest, daar is Manly Beach en dat moet nog mooier zijn als Bondi Beach.
De ferry gaat vanaf Circular Quay, en daar stonden allemaal van die Aboriginals op een didgeridoo te spelen. Was heel leuk want ze maakten er een soort van dance nummer van. Bondi Beach heb ik nog niet gezien maar daar ga ik zo heen. Dus ben benieuwd.

En gister heb ik walvissen gezien!! Hoe cool is dat?! Ze sprongen serieus van alle kanten het water uit! Ik wist gewoon niet waar ik moest kijken, zo gaaf! Dus ik heel veel foto's maken, waar er maar een paar goed van zijn gelukt omdat de boot heel erg heen en weer ging. En wat gebeurt er halverwege.. BATTERIJ LEEG!! Kon wel janken. Maar.. lang leve mijn toch wel lieve Blackberry, dus daar nog maar even een paar hele slechte foto's mee gemaakt.


In het begin snapte ik echt niks van Sydney, ik wist echt niet waar ik heen moest, en hoe alles in elkaar zat. Maar voel me nu al helemaal thuis hier. Nadeel is wel dat Sydney gigantisch duur is. een fles cola is hier al 5 dollar. Sigaretten zijn ook niet te betalen. Maar ben nu bezig met mijn laatste pakje, dus daar hoef ik me niet meer aan te ergeren :).

Wat ook zo mooi is aan Sydney is dat je echt overal parken hebt. En dan niet gewoon parken zoals in Nederland, maar echt MOOIE parken. Ik ga elke dag wel even naar Hyde Park, gewoon om te relaxen of mensen te kijken.
En de Botanical Gardens zijn ook echt heel erg mooi. Er vliegen daar overdag gewoon vleermuizen rond. En niet die kleintjes, maar echt HELE grote!
Niet denken dat ik ineens een natuur freak ben geworden, want dat is niet zo, maar het is gewoon heerlijk om daar rond te lopen, of met een paar mensen te gaan picknicken.

Morgen ga ik naar de Blue Mountains waar ik hopelijk mijn eerste KANGAROO (Lara) zal zien. Ga samen met een Duits meisje die ik ken vanuit Base.

Donderdag ga ik met de bus richting Melbourne. Eerst stop ik in Wollongong. Dat ligt 2 uur onder Sydney. Hier zal ik 2 nachten blijven. Daarna ga ik door naar Eden waar ik 3 nachten blijf.
In Melbourne wil ik graag naar Phillip Island en en daarna The Great Ocean Road (richting Adelaide) gaan doen. Dit heb ik al geboekt. Dus een super leuk vooruit zicht!

Ik heb besloten niet over Canberra te gaan, want ook al is dit de hoofdstad van Oz, ze zeggen dat het heel klein is en dat er niks te beleven valt, dus ik reis nu via de kust.

Ook heb ik via mijn organisatie een wijziging aangevraagd. Ik wil graag eerst Vanaf Adelaide naar Cairns en dan de oostkust naar beneden reizen richting Brisbane.
Ik zou eerst vanaf Adelaide naar Nieuw-Zeeland gaan, maar dat zou betekenen dat ik dan in januari in Cairns zou zijn. En dan is het daar volop regenseizoen. Dus ik hoop dat ik dit kan omzetten.
Mijn 'nieuwe Duitse' vrienden waarschuwden wel voor veel krokodillen en haaien. Dus ik zal daar de zee wel niet in gaan. Als ik ergens bang voor ben zijn het wel haaien.
Denk dus ook dat het snorkelen ipv. duiken in het Great Barrier Reef word..


Mijn Aussie telefoonnummer doet het ook! Het nummer is +61449514996. Dus smsjes en telfoontjes zijn welkom. Ik kan hiermee heel goedkoop bellen en smsen.

Het is hier vandaag echt super mooi weer en lekker warm (gister 38 Graden!)dus ik ga nu lekker naar Bondi. Even alle mooi sufdudes bekijken! Het mag dan wel cliche zijn maar ze zijn gewoon net zo mooi als op de plaatjes ;).

Volgens mij heb ik het belangrijkste nu wel gehad. Maar ik zal ongetwijfeld nog wel wat dingen vergeten zijn. Ik doe en zie hier zoveel dat ik niet alles kan onthouden.
Foto's probeer ik de volgende keer te posten want dat lukt hier nog niet echt.

Oja, en iedereen bedankt voor alle berichtjes via facebook, sms, ping, reactie op deze site ed.
Heel leuk om te lezen.

Cheers vanuit Oz!

No worries.

  • 15 November 2011 - 08:02

    Manon:

    Zooo Sanne, wat klinkt dat allemaal vet!
    En 38 graden :O. Ik dacht dat het hier warm was, niet dus haha!

    Heel veel plezier nog. Genieten lukt vast wel ;).

    Dikke kus

  • 15 November 2011 - 14:39

    Geke:

    Hey die Sanne,

    Geweldig om te lezen wat je allemaal beleeft (je kunt nog wel schrijfster worden). En al die mensen uit alle windstreken die je leert kennen. Super hoor. We wachten met spanning op je volgende bericht.

    We houden je vanaf de Emmerweg goed in de gaten hoor !!!! Veel plezier en geniet met volle teugen.

    De buurtjes


  • 15 November 2011 - 16:54

    Nancy:

    Hoi Sanne,

    Geweldig om te lezen dat je het zo top naar je zin hebt en dat het goed met je gaat! Sta enorm versteld van je Duitse vrienden :-) Ben ook erg benieuwd hoe je met hun communiceert ha, ha. Hoop dat je ook wat hebt aan de andere dingen uit ons pretpakket ;-) maar dat komt vast goed
    Doe voorzichtig en geniet!!

    liefs Nancy

  • 15 November 2011 - 18:34

    Willy:

    Sanne wat een prachtig reisverslag en als ik dit zo lees heb je het wel naar je zin daar.
    O ja ganzemarkt was super gezellig,volgend jaar ben je er ook weer bij haha

  • 16 November 2011 - 13:53

    Harry:

    hey sanne , net je reisverslag gelezen!
    leuk om te lezen dat je het geweldig hebt hier brrrrr
    have fun, oompie!!

  • 16 November 2011 - 14:53

    Linda:

    Heee San

    Top dat je het zo naar je zin heb!!
    Ben echt jaloers op je klinkt heeel gaaf allemaal!
    Hoe smaakt de wijn?

  • 16 November 2011 - 15:29

    Nienke:

    Wauwww Sanne wat vet allemaal!! :D Ben heel benieuwd naar je foto's. Have fun in Wollongong en Eden en rustig an met de surfdudes ;)
    XXX Nienke

  • 16 November 2011 - 18:50

    SANAZ WIL SURFDUDE:

    SANAZ WIL OOK SURFDUDES KIJKEN! heel veel plezier! pff ik heb wel spijt dat ik niet mee ben gegaan..

  • 17 November 2011 - 15:55

    Tineke:

    Hee meissie mooi reisverslag hoor.Kijk al uit naar de volgende.Have fun en pas goed op jezelf.Tot bellens. XXXpapa en mama

  • 17 November 2011 - 21:49

    Henny Lubberman:

    hoi sanne. ik heb even je reis verslag gelezen. wat klinkt het allemaal super en ik vindt het zo dapper dat je het gewoon allemaal doet. je ziet ontzettend veel en ontmoet steeds nieuwe mensen. ik wens je nog heel veel plezier en je gaat vast nog heel veel mooie dingen zien. geniet ervan . ik blijf je volgen. dikke kus van ( tante) henny.

  • 21 November 2011 - 17:30

    Marianne:

    Heel leuk om dit te lezen, en dat het goed gaat daar in dat verre Australie.
    Geniet ervan en wij blijven je volgen.

    Groetjes Marianne (ook van Erik en Jarne)

  • 23 November 2011 - 12:27

    Ingeborg:

    Lief vriendinnetje...

    Super om te horen dat het zo goed gaat :D Lekker blijven genieten!
    Tot bellens!

    -XX-

  • 25 December 2011 - 14:58

    Jan En Bini:

    We volgen je wat geniet jij.
    Wij wensen je goede feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!
    Pas goed op jezelf.

    groetjes van Jan en Bini Esschendal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Tijd van mijn leven!

27 Januari 2012

Kiwi Experience!!

17 Januari 2012

Nog een keer verlieft!!

10 Januari 2012

Kiwi's!!

05 Januari 2012

3 bier en een halve fles rum
Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 15319

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 15 Februari 2012

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: