Sydney to Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Sydney to Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Sydney to Melbourne

Door: sannelubberman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 November 2011 | Australië, Melbourne

Nou, vorige week donderdag was het dan zo ver. Ik ging weg uit Sydney. I LOVE SYDNEY!! Maar ik heb natuurlijk niet heel veel tijd om te reizen dus het werd tijd om verder te gaan.
Dus nadat ik me de dag ervoor had verslapen voor de Blue Mountains (heb ze nog wel gezien hoor) ben ik donderdag op de bus gestapt naar Wollongong. Dat ligt ongeveer 2 uur onder Sydney.

Eenmaal aangekomen in mijn hostel had ik wel even zoiets van 'waar ben ik in godsnaam beland!' Het was niet echt heel hygienisch ofzo, en het weer was nou ook niet echt om over naar huis te schrijven, dus ik had er een beetje de pest in. En wat doe je dan? Dan ga je maar aan de Goon.
Dus ik samen met 2 jongen die daar ook waren naar de supermarkt.
Even wat lekkers gehaald en weer terug gegaan naar het hostel.
Beetje gekletst en Shithead gespeeld. Dat is een heel leuk kaartspel.
Er was daar ook een Zuid-afrikaan die heel goed kon koken, dus die avond heb ik ook voor het eerst een 'normale' maaltijd gehad hier in Oz.
Die avond werd mij ook verteld dat wij als nederlanders hebben gezorgd dat de wortels oranje zijn, en dan het idioot is dat wij 2 namen hebben zoals 'Holland' en 'The Netherlands' en dat onze taal 'Dutch' is.
Het ging dus helemaal nergens over..
Ik was dan ook blij dat ik 2 dagen later verder kon met de bus naar Eden.
Eden ligt nog weer 8 uur onder Wollongong en ER IS HELEMAAL NIKS TE DOEN!! Ja, walvissen kijken, maar die heb ik al gezien. Dus ik heb me eigenlijk een beetje verveeld daar. Wel een beetje gewandeld, en op een gegeven moment kwam ik op een klein pad die uit kwam bij een hele diepe klif. Volgens mij mocht ik daar helemaal niet komen. Dat was dus ook gelijk mijn hoogtepunt in Eden..
Heel apart want ik zat ook bijna als enige in mijn hostel. Dus voor iedereen de naar Australie wil en de Zuid/Oost kust wil zien.. Ga niet naar Eden!!

2 dagen later ben ik weer met de bus verder gegaan naar Melbourne. Nog weer een keer 8 uur in de bus zitten. Deze keer gingen we 's nachts weg. Wat opzich wel handig was want dat scheelt weer een nacht betalen voor je hostel (ik ben natuurlijke wel een echte low-budget backpacker ;)).
Aangekomen in Melbourne heb ik mijn hostel opgezocht.
Gelukkig had ik in de bus een Nederlandse jongen ontmoet die naar hetzelfde hostel ging, want ik had het in mijn eentje echt nooit gevonden!
Dus nu zit ik lekker elke dag in het zonnetje op het strand van St. Kilda in Melbourne.
En ik ben blij dat ik er ben!
Hier heb ik echt super leuke kamergenoten!
Gisteren zijn we met een paar mensen wezen stappen in St. Kilda. Samen met Jimmy, een Ier, Michelle uit de Uk en een Duitser.
Jimmy is echt de leukste Ier die er is, en hij is nog rooier als Ruben Sinnema. En niet alleen zijn haar, want dat tere witte Ierse huidje is ook net zo rood van de felle zon hier in Melbourne!

Ik denk dat ik morgen echt even Melbourne in ga. Want ik heb eigenlijk nog niet zoveel gezien hier. St. Kilda is een wijk in Melbourne, en het is nou niet zo dat alles hier echt op loop afstand is zoals in Sydney. Dus morgen pak ik denk ik ff de tram of de gratis bus zodat ik ook nog wat van de stad zie.

Volgende week (woensdag volgens mij) ga ik naar Phillip Island, de pinquin parade bekijken.
De dag daarna ga ik de Great Ocean Road doen in 3 dagen, en word ik afgezet in Adelaide. Vanaf Adelaide vlieg ik naar Cairns.
Gelukkig kon ik mijn vluchten omboeken, dus ik heb nu nog kans op een beetje redelijk weer in Cairns omdat het regen seizoen daar nu begint.
Daarna ga ik de oostkust naar beneden reizen tot aan Brisbane. Vanuit daar vlieg ik half januari naar Nieuw-Zeeland. Op de terug weg ben ik nog 1 dag in Sydney (YES!!!) en daarna naar Singapore voor 2 dagen.

Ik heb nog geen kangaroe, koala, krokodil, slang of haai gezien (alleen spinnen). Dus zo erg is het hier niet gesteld met de enge beesten. Hoop alleen wel dat die kangaroes wel een keer tevoorschijn komen. Heb al van een roomie gehoord dat ze in Cairns kangaroes hebben van 2 meter. Maar dat geloof ik niet.
Is ook een Ier die dat zegt, dus zal het maar niet te serieus nemen..

Ik heb het gevoel dat ik hier echt al heel lag zit, terwijl ik nog maar 2 weken weg ben. Komt denk ik omdat je telkens alles van te voren moet vast zetten.
Wat wel een beetje klote is is dat de prijzen van de hostels nu gigantisch omhoog gaan omdat de feestdagen er aan komen. Je betaald nu zowieso 30 dollar per nacht als je een beetje een fatsoenlijk hostel wil hebben. En dat wil ik.
Het duurt nog een maand maar de kerst versiering hangt hier al buiten en je hoort Mariah Carey al door de speakers en het is hier 30 graden. Best apart. Denk ook niet dat ik hier een 'kerstgevoel' zal krijgen.
Waar ik met kert en oud & nieuw ben weet ik nog niet. Maar in ieder geval ergens aan de oostkust met een strandjurkje aan en een goede cocktail in mijn hand ;)!

Ik heb wat foto's op facebook gezet en ik zal ook proberen hier war foto's bij de posten, maar het uploaden duurt hiet heel erg lang, dus het zullen er niet veel zijn.

Ohja en voor Henk Voors, het water draait hier dezelfde kant op als in Nederland :P.

Cheers vanuit HELEMAAL Down Under in Oz!!

  • 24 November 2011 - 07:19

    Gea:

    Heey Sanne,

    Geweldige verhalen en ook al leuke mensen ontmoet... Nog geen knappe surfer, lekker bruin en lang blond haar :p! Je foto's zijn wel echt superrrr :) zo te zien ben je al heerlijk bruin. Geen spijt dat je geen wandelschoenen hebt gekochttt??

    Heeeel veeeel plezier nogg

    Xx Gea

  • 24 November 2011 - 12:23

    Tineke:

    Weer een mooi verslag meid.Geniet ervan.Hoop dat je gauw weer een verslag schrijft.XXXpapa en mama.Tot bellens.

  • 24 November 2011 - 12:34

    Henk Voors:

    Ik hoop dat je het goed naar je zin hebt, heel veel doen en zien daar, maar dat lukt wel als ik de foto's bekijk.

    Maar dat volgens jou het water de zelfde kant op draait in de wasbak als hier, komt omdat je daar down under bent en dus op de kop staat van hieruit gezien, draai je maar eens om zul je zien dat het water anders om draait.

    Heel veel plezier

    Henk

  • 24 November 2011 - 15:53

    Tineke :):

    Hee skattie!
    Altijd fijn om je verslagen te lezen! Tof om te horen wat je daar allemaal doet/ziet en meemaakt!
    En t water draaid wel dezelfde kant op?! :) hahahahha!!! Nou, dat weten we nu in ieder geval!
    Hier ist koud, mistig! Echt zoals we gewend zijn! ;) kleur jij maar lekker bij daar, jaloers jaloers! ;)
    Liefie, hopelijk bellen we morgen!
    Denk aan jeee!!!
    Bigg kissss van mij (lik maar aan mijn wasmachine! )

  • 26 November 2011 - 13:07

    Anneke Eisen:

    Hoi Sanne wat fijn iets van het te horen!!! Wat een mooie foto's! Ik geloof best dat Sydney een geweldige stad en dat je even een afknapper had toen bleek dat er in de andere plaatsen niet zoveel te doen was. Te gek dat je al zoveel nieuwe mensen hebt ontmoet. Die kangeroe komt vast nog wel en dan wel vastleggen hé. Hier gaat alles z'n gangetje, hoewel vananvond gaan we iets unieks beleven.... ! Onze mannen gaan bij de Voorsjes voor ons koken. En echt alles wordt er uit de kast gehaald. Ze zijn er al twee avonden druk meegeweest. Eerst dinsdag plan de campagne en donderdag avond hebben de de Sligro leeg gevreten. Tenminste dat denk ik. Nou meid we zullen het beleven, verslag volgt. Voor nu geniet volop en tot de volgende keer.

    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Tijd van mijn leven!

27 Januari 2012

Kiwi Experience!!

17 Januari 2012

Nog een keer verlieft!!

10 Januari 2012

Kiwi's!!

05 Januari 2012

3 bier en een halve fles rum
Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 15316

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 15 Februari 2012

Backpacken in Austalie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: